Xerrada del CARLES VENTURA

Com puc ajudar en la seva tria d’estudis?

El dimecres 15 de març a les 19.00h, a la sala SUM de l’Institut de Sant Quirze, el Coach de joves Carles Ventura, ens farà una xerrada: Com puc ajudar en la seva tria d’estudis?

Us convidem a assistir a aquesta xerrada gratuïta.

Us agraïm que us hi apunteu clicant AQUÍ

Quan acaben l’ESO o el Batxillerat, els nostres fills han d’escollir la seva millor opció per seguir formant-se i això sempre porta dubtes i, fins i tot, angoixes. Les famílies també ho pateixen.

Coincidint amb l’inici del Saló de l’Ensenyament, des de l’Associació de Famílies d’Alumnes de l’institut de Sant Quirze hem pensat en fer una xerrada per tenir millors eines.

Per què cal aquesta xerrada?

Quan arriba el moment de triar estudis veiem els nostres fills dubtosos. És una gran decisió i sovint nosaltres no sabem què hem de fer: Ens hi involucrem més? Els deixem fer sense dir res? Hem de respectar el seu punt de vista encara que ens sobti? Com ho parlem amb ells? I si passen els dies i no s’hi posen?

Què en trauràs?

Aquesta xerrada ajuda a entendre els temors que els nostres fills poden estar patint per decidir-se, i dona eines concretes a les famílies per acompanyar els nostres fills en la tria d’itinerari educatiu.

En cap moment es pretén informar sobre possibilitats d’estudis, itineraris formatius o centres educatius.

Com ho farem?

Treballant temes com:

– Comprendre la complexitat de decidir estudis en l’entorn actual.

– Què els frena i fa que els costi posar-s’hi?

– Quin ha de ser el nostre rol com a pares?

– Com podem parlar del tema amb ells?

– Acompanyar els fills a prendre decisions segons la seva personalitat.

Què s’enduen els assistents a la xerrada?

“Surto positiva, perquè he constatat que els he d’animar a fer uns estudis que realment els agradin” (Escola Montagut, Vilafranca)

“M’ha donat molta energia per tornar a parlar amb el meu fill del tema, però des d’una altra perspectiva” (Escola Garbí / Pere Vergés, Esplugues)

“Les teves reflexions van donar lloc a una conversa amb el nostre fill molt enriquidora i amb un aire diferent mentre sopàvem. De repent tot estava més clar” (IES Can Record, St. Esteve de Palautordera)

En Carles Ventura treballa acompanyant joves i famílies en moments de canvi. I li agrada compartir el que viu al seu dia a dia en xerrades com aquesta.

Col·labora amb escoles i institucions amb un objectiu: que la societat del futur sigui una mica millor que l’actual.

Quan no treballa li agrada estar amb la família (té 3 fills), sentir música, anar en moto o potinejar l’ordinador.

Fa més de tres anys ja va venir a l’institut i ens vam quedar molt satisfets de la seva orientació.

El mateix Carles Ventura farà una xerrada el mateix dia, al matí, als alumnes de 4rt de ESO.

Quant a AFA Institut Sant Quirze

Associació de Famílies d'Alumnes de l'Institut de Sant Quirze del Vallès
Aquesta entrada s'ha publicat dins de AFA, Famílies, Institut, Xerrades i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.